50. obletnica Volvo zglobnih demperjev

Pol stoletja dolga zgodba o uspehu

Volvo Construction Equipment je leta 1966 kreiral novo tržišče zglobnih demperjev in je še danes svetovni vodilni proizvajalec le teh.


DR631 s kapaciteto 10 ton je leta 1966 napovedal  rojstvo zglobnih demperjev

Koncept zglobnih demperjev letos praznuje svojo 50. obletnico oz. pet desetletij uspešnega transporta zemlje, gramoza in številnih drugih materialov po grobem, blatnem, spolzkem, strmem ali kako drugače, na prvi pogled, neprehodnem terenu.

Tudi po pol stoletja je družba Volvo Construction Equipment, ki je leta 1966 uvedla koncept zglobnih demperjev, še vedno vodilna na trgu. V 2016 na trg prihajajo z najsodobnejšimi inovacijami in novo H - serijo zglobnih demperjev, ki vključuje največji do zdaj narejen zglobni demper – A60H z zmogljivostjo 60 ton.

Rojstvo koncepta zglobnih demperjev

Lansiranje modela DR631, v letu 1966, lahko označimo za rojstvo prvega zglobnega demperja. Z vzdevkom ''Gramozni Charlie'' in kapaciteto skromnih 10 ton, je bil le priprava za večje stvari, ki so sledile. V samem začetku je bila prodaja DR631 omejena na domači švedski trg, vendar se je njegova popularnost in prikljubljenost začela hitro širiti.

Eden glavnih razlogov hitro rastoče priljubljenosti Volvo zglobnih demperjev je konsistenten razvoj tega koncepta. Le leto dni po prihodu prvega zglobnega demperja na tržiče,  torej leta 1967, je Volvo predstavil model DR860 - prvi zglobni demper z vrtljivim podstavkom, kar je omogočilo, da je material v zaboju ves čas ostajal raven in stabilen, medtem ko so se kolesa spopadala z neravnimi površinami. Prvi demper s turbo-polnilcem – DR860T – je na tržišče prišel leta 1970, 1979-ega pa se je vse skupaj še pospešilo s prihodom modela 5350, ki je bil sposoben razviti hitrost do 50 km/h. Vlečna moč se je dodatno povečala z uvedbo šestkolesnega pogona. 

Prihaja Tim-A

Leta 1986 je na tržišče prišel model A20, z 200 Hp motorjem in kapaciteto 20 ton. Samo leto dni po tem so trgu predstavili model A35, ki je omogočil varno in stabilno peljati 35 ton tovora. Poleg tega je že imel vgrajen retarder, ki je zmanjševal obrabo delovnih zavor.

Model A20 iz leta 1986 je imel 200 HP motor in kapaciteto 20 ton
Model A20 iz leta 1986 je imel 200 HP motor in kapaciteto 20 ton

Velika sprememba se je zgodila leta 1993, z uvedbo C-serije, ki je opremljena z motorji z nizkimi emisijami, popolnoma avtomatskim menjalnikom in 100% zaklepom diferenciala.  40-tonski demper je bil predstavljen sredi 90-tih: model A40 z močnim 400 Hp motorjem in oljno hlajeninimi mokro kolutnimi zavorami.

Večji, močnejši, bolj zanesljivi, enostavnejši za upravljanje, cenejši ter prijaznejši do okolja in upravljavca -  vse to so lastnosti, ki krasijo D-serijo Volvo zglobnih demperjev, ki je bila prvič prestavljena leta 2000 in je nadaljevala tradicijo najbolj prodajanih demperjev.
Volvo D-serija zglobnih demperjev (A25D, A25D 4x4, A30D, A35D in A40D) pokriva razpon kapacitet od 24 – 37 ton.  Vsi demperji iz te serije imajo izrazito udobno kabino, ne rabijo zamudnega dnevnega mazanja, prvič pa je diagnostična elektronika sposobna o potencialnih problemih, še preden se ti dejansko pojavijo, istočasno opozoriti tako upravljavca kot tudi mehanika.

Modern dizajn D-serije Volvo demperjev z avtomatsko kontrolo zdrsa pogonsskih koles (ATC)
Modern dizajn D-serije Volvo demperjev z avtomatsko kontrolo zdrsa pogonskih koles (ATC)

Nadaljnji razvoj, z uvedbo samodejnega nadzora zdrsa pogonskih koles (ATC), je Volvo še enkrat postavil daleč naprej pred druge na tržišču zglobnih demperjev. ATC razbremeni upravljavca, ki mu ni več treba opravljati ročnega zaklepa diferenciala in zamenjave pogonske konfiguracije (6x4 ali 6x6), ko pride do spremembe v pogojih vožnje. Številni senzorji konstantno zaznavajo spremembe v hitrosti in izberejo najboljšo pogonsko kombinacijo za dane pogoje. To seveda zmanjšuje tudi obrabo pnevmatik, porabo goriva in obremenitev pogonskega sistema. 

10 let nazaj je bil 50-tisoči demper pobarvan v uradno ''Volvo modro'' barvo
10 let nazaj je bil 50-tisoči demper pobarvan v uradno ''Volvo modro'' barvo

Leta 2007 se je Volvo odločil za radikalen pristop z uvedbo hidravličnega vzmetenja z avtomatskim izravnavanjem in kontrolo stabilnosti vseh koles. Ta varianta ''popolnega vzmetenja'' je E-seriji demperjev zagotovila odlične sposobnosti na zahtevnih terenih in omogočila hitrejšo vožnjo ter večjo učinkovitost. 

F-serija: zmanjšana emisija, povečana učinkovitost

Leto 2010 je prineslo novo, F-serijo zglobnih demperjev, ki ne samo, da ustreza zahtevnim standardom Stage III na področju zakonodaje povezane z emisijo, ampak na tržišče vnaša cel kup izboljšav v funkcionalnosti in vzdrževanju. Pri F-seriji je ''Care Track'' sistem že standardna oprema. Ta Volvo sistem telematike omogoča daljinski nadzor številnih funkcij (npr. lokacijo, porabo goriva, servisna opozorila, itd.).

Volvo zglobni demperji so leta 2014 naredili še en samozavesten korak naprej in lansirali novo G-serijo demperjev, ki poleg tega, da ustreza Stage IV evropskim zahtevam za emisijo, ponuja tudi najsodobnejše izboljšave, ki zagotavljajo maskimalno udobnost in učinkovitost.

Večji modeli v tej seriji imajo Volvo sistem tehtanja, ki omogoča natančno spremljanje učinkovitosti stroja ter pomaga pri optimizaciji tovora in zmanjševanju obrabe ter porabe goriva. 

50 let mladi: kmalu nova H-serija 

Najnovejši model A60H, ki prihaja v letu 2016, predstavlja vrhunec 50 letnega zaupanja Volvo inženiringu in inovacijam.  Kot odgovor na vse večje povpraševanje po visoko zmogljivih demperjih, prihaja model A60H, s kapaciteto 55 ton, kar pomeni največji zglobni demper na tržišču.

Volvo A60H predstavlja 40% povečanje kapacitete glede na prejšnji največji model, A40, za stranke pa to pomeni bistveno znižanje razmerja med ceno na tono.
Nova velikost predstavlja tudi alternativo za toge demperje in druga toga tovorna vozila.
Demper A60H odlikujejo odlična stabilnost, udobnost in visoka hitrost, ki jih zagotavljajo avtomatska kombinacija pogona, 100% zaklep diferenciala, vrtljivi podstavek, hidro-mehanično krmiljenje in aktivno vzmetenje.

Poleg najnovejšega modela A60H, ki napoveduje prihod Serije H zglobnih demperjev, v letu 2016 prihaja posodobljena G serija demperjev A25G, A30G, A35G, A40G z novim modelom  A45G.

Volvo ostaja vodilni proizvajalec zglobnih demperjev v svetu. Odkar je ustvaril koncept zglobnih demperjev, leta 1966, pa vse do danes, nadaljuje z njegovim uspešnim razvojem. Celotna zgodba je doživela dolgo pot, vse od ''Gramoznega Charlija'' s kapaciteto 10 ton, pa do današnje H-serije, ki nadaljuje tradicijo zagotavljanja inovativne tehnologije, zanesljivosti, udobnosti in kvalitete – da nizkih stroškov lastništva niti ne omenjamo.

Najnovejši Volvo A60H, s kapaciteto 60 ton, za lastnika pomeni občutno znižanje razmerja med ceno na tono  
Najnovejši Volvo A60H, s kapaciteto 55 ton, za lastnika pomeni občutno znižanje razmerja med ceno na tono 

 

Februar, 2016    

G - serija Volvo zglobnih demperjev, model A30G
najnovejsi model A60H prihaja v letu 2016
A serija Volvo zglobnih demperjev
A serija Volvo zglobnih demperjev, model A40
C - serija Volvo zglobnih demperjev, model A25C
C - serija Volvo zglobnih demperjev, model A30C
C - serija Volvo zglobnih demperjev, model A35C
D - serija Volvo zglobnih demperjev, model A30D
D - serija Volvo zglobnih demperjev, model A35D
E - serija Volvo zglobnih demperjev, model A40E
E - serija Volvo zglobnih demperjev, model A25E
F - serija Volvo zglobnih demperjev, model A40F
F - serija Volvo zglobnih demperjev
F - serija Volvo zglobnih demperjev, model A40F
G - serija Volvo zglobnih demperjev
G - serija Volvo zglobnih demperjev
G - serija Volvo zglobnih demperjev, model A30G
G - serija Volvo zglobnih demperjev